Trevliga dagar!

Veckan började lite jobbigt... Jag kände att jag var på "fel" ställe i världen. Den 29 september för 25 år sedan föddes nämligen vår första älskade dotter och jag ville så gärna vara i Stockholm med henne och ge henne den största kramen som hon så väl förtjänar. Det gör ont i hela min kropp när vi är ifrån varandra de här bemärkelsedagarna och det är "medaljens baksida" med att bo utomlands... Men med fina vänner och moster som ordnat överraskningsfest för henne fick hon den bästa uppvaktningen och vi skickade 25 rosor, rosa såklart!
 
Jag tröstade mig med att åka ner till det aktiva härliga folklivet i Chinatown. 
...Och åt en nygjord kokoskaka. Smeten har han i hinken och för den kräsne kanske det inte är något, men de är himmelskt goda.
Jag sprang också in på "Peter Hoe" och strosade runt och tittade på alla fina inredningsprylar. Fortsatte mitt tröstätande den här dagen med en cheesekake. 
I Chinatown finns allt att köpa; från hårprodukter, pärlor, peruker, juldekorationer, klockor, väskor, garner... Ja, "you name it" så finns det här. 
Första månaden har gått i vår gemensamma tjejutmaning "100 pass på 4 månader" och det firade vi med att träffas över en lunch och utbyta lite träningstips. Det går förvånansvärt bra och det är jätteroligt. Alla var vi överens om att vi faktiskt sporrar oss själva och att vi tränar mer nu än vi skulle gjort utan utmanngen. 
Innan lunchen hade jag hunnit med tennisträning med min duktiga och glada coach Ko (från Myanmar) och också simmat 1200 m. Kvällens pass fick vi dock avbryta på grund av skyfallet som ofta drabbar oss kvällstid. Vi har börjat närma oss regnperioden här. Den här utmaningen har inte bara fått den effekten att jag tränar mera utan även att Hans får fler träningstillfällen. 
 
I veckan hade vi besök av Rigmor och Tommy som numera bor i Chennai, Indien. Rigmor och Tommy är "gamla" vänner från Sauditiden och vi hade verkligen en toppentrevlig kväll tillsammans. Vi började med goda Margaritas och Daiquaries på Havanna innan vi gick över Changkat och åt "Tapas". De bodde själva här ett år för 25 år sedan och mycket hade såklart förändrats, men de älskar också Kuala Lumpur...Precis som vi gör. Världens underbaraste stad!
Malaysia har 18 röda dagar för att tillgodose muslimerna, indierna och kinesernas högtider. Nu firas Hari Raja Haji, muslimernas högtid då många vallfärdar till Mecka i Saudi-Arabien (vårt gamla hemland). Det sägs att varje muslim bör göra åtminstone en sådan tripp under sin livstid, men det är långt ifrån alla som har den möjligheten. I Malaysia firas det med besök till Mosque. bön, mat tillsammans med familj och vänner och ofta nyslaktat (får, getter eller kor). Killarna har en extradag ledigt och vi valde att åka ut till kusten igen, men den här gången 4 1/2 timmes bilfärd från KL till fina Tanjong Jara Resort (YTL-ställe).   
 Det var rent och snyggt (ofta ett problem i Malaysia), god mat och god dryck. Härlig lång oexploaterad strand där vi spenderade våra dagar. Vi hade inte toppenväder, men det var varmt och skönt!
 
Grattis Kalle på 30-årsdagen! Igårkväll var vi på födelsedagsfest på "Backyard" i Sri Hartamas. Han fick bland annat en fin hatt som Tarja gjort! Tack till dig Kalle för en trevlig kväll och jag kan inte vänta till vi ska spela golf (och du lära mig) tillsammans!
Önskar alla en härlig vecka. Jag ser att det är höst i Sverige. En härlig färgsprakande tid med skogarna fulla med svamp. Ta hand om dom och er själva förstås! Vi ses om en vecka. Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0