Äventyr, kräftskiva och träning!

 
 
Vi är normalt usla på att fira bemärkelsedagar och jag får själv sådan ångest när det ska köpas presenter och julklappar... Det bästa jag skulle kunna få i present är att familjen är samlad och det gör verkligen ont att vi är ifrån våra älskade barn... Kan jag inte få det så lyckades min kära make med det nästbästa. En äventyrsresa med övernattning i Ipoh, två timmars bilresa från oss. Jag ÄLSKAR ju utflykter och resor (som ni redan vet) och det har han också snappat upp...
 
Forsränning stod på programmet och det var långt ifrån det gastkramande äventyret jag upplevde som 25-åring då vi var ett gäng vänner som paddlade Trollforsen i Västerbotten, men det var inte heller någon söndagsutflykt... Här är vi redo med ett par från Frankrike och ett par från Japan. Japanska Marie åkte runt som en vante och ramlade av två gånger.
Här har vi tagit en liten paus för att återhämta krafterna litegrann. Växtligheten i de malaysiska regnskogarna är imponerande! 
Våra duktiga guider.
 
 
Sedan åkte vi vidare till nästa äventyr. Vi skulle klättra nedför ett brant, högt vattenfall. Våra guidér klättrade elegant upp och började rigga alla säkerhetsrep. Det var pirrigt och jag är glad att jag hade säkerhetsselen på för jag ramlade faktiskt båda gångerna jag försökte. Väldigt halt och jag skyllde på mina skors dåliga grepp ;-)
 En härlig adrenalinkick när man är klar!
 Efter dagens strapatser kändes det underbart att komma till vår "stuga" vid golfbanan och sjön.  
 
 Fin natur och vi bodde på ett Sanctuary som innebar att det var mycket djur och varaner runt omkring oss. Dag 2 spelade vi såklart golf. Allt hade varit toppen om det inte varit för att jag hade migrän de här dagarna,  men jag bet sannerligen ihop. När nu Hans ordnat får man bara vara oerhört tacksam! Och jag fick också en din present... En ny golfputter!
 
Den här veckan har det annars varit bokklubbsmöte hos Jessica med ett gäng glada tjejer, mycket träning och min första inlämningsuppgift har jag skickat in. Håll tummarna att det ska gå bra! 
 
I lördags var det dags för Sweas efterlängtade årliga kräftskiva. Vi var ett sjuttiotal som slöt upp och njöt av kräftor (från IKEA), pajer, sallad, goda snapsar och trevligt sällskap. Canť go wrong med kräftkalas!
 
 
Ett roligt inslag var att vi i år skulle ta med egen hatt och bästa hatt skulle utses. Våra hattar gjorde jag av bordsunderlägg som dekorerades med egendesignade, handsydda stoppade kräftor, röda lampor och sidenband. De blev riktigt fina!
Bästa hatt skulle utses... 
Vi gick sedan vidare till Waikkiki där vi dansade till liveband och till en DJ som spelade kanonbra musik och då ingår såklart Avicci och Swedish House Mafia som både vi och malayerna älskar...
Sviterna efter festen igår får man nu hantera lite till mans. Själv tar jag träning i poolen och Hans har åkt iväg till Björn för att öva med bandet. De stunderna är ovärderliga för oss båda! Sköt om er mina fina vänner och jag önskar er alla en riktigt bra vecka! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0