Life is good!

Min vecka lite kortfattat.
Måndag: Simning/poolhäng, middag Vinerian med Hans. Golflektion i Bangsar 
Tisdag: Simning. Shopping, bodyscrub och ansiktsbehandling. 
Onsdag: Golf i Valencia. Kvällssimning i den stjärnklara natten. 
Torsdag: Lunch med Ullis hemma hos mig.
Fredag: Simning. Lunch hos Ullis med Susann. Pedikyr, shopping, aw WIP med Hans och Ullis. Middag på nyöppnade japanska restaurangen i Bangsar. Hans, Ullis och Peter, Ulrika och barnen. Gary och Tarja anslöt.
Lördag - Måndag: Weekendresa till Kuantan. Måndag är ledig dag, eftersom det firas Nationaldag. För 57 år sedan, 1957 blev Malaysia självständigt!
 
 "Happy Merdeka Day"!
Några firade med bröllop och "liondance", men vi firade med skumpa och cigarr! Cigarr är dock inget för mig för det påminde alldeles för mycket om cigaretter och det slutade jag ju med för sexton år sedan!
 
Malaysia är som alla vet hårt drabbade och sorgen efter det försvunna planet MH317 och det nedskjutna planet MH17 över det Ukrainska luftrummet överskuggar glädjen av firandet av Nationaldagen. De kvarlevor som hittats över de omkomna porträtteras dagligen i våra Malaysiska tidningar. Det känns väldigt nära och är oerhört sorgligt för de drabbade och deras anhöriga. 
 Tidigare i veckan en tur till Sydostasiens åttonde största shoppingcenter, Midvalley för shopping,  bodyscrub och ansiktsbehandling. Då finns ändå två ställen (1Utama är nummer 1 och Pavillion nummer 4) som är ännu större. Här finns allt man kan önska sig!
Jag blir sugen på en riktig Gatsbyfest. De har helt underbara glitterklänningar och jag är ju väldigt svag för "glitter och glamour". Visst är de snygga! 
Jag njuter alltid lite extra när jag har mina "ta-hand-om-mig-Ann-Charlottedagar"...
Min "träningslokal" där jag kickar många timmar per vecka. Det passar ju bra nu när jag gått med i en grupp som Swea-tjejerna dragit igång. Från 1 september (idag alltså) och fyra månader framåt ska vi genomföra "100 pass". Ett snitt på sex träningstillfällen per vecka...
Första dagen och träningspasset blir strandpromenad/jogging och sämre ställen kan man ju tänka sig...Nu kör vi!
 Mumsig lunch hemma hos Ullis. Kolla in den fantastiska utsikten från sextonde våningen! 
Beundrade möbelutställningen i industriell stil inne i Bangsar Shopping Center. Det finns många coola grejer! 
 Fredagsmys med goa vänner! 
 Vi lyxade till med en helgtripp till Hyatt i Kuantan. Njutbart med strand och hav tre timmars bilresa hemifrån. I Love It!
 Bilderna får tala för sig själva! 
 
 
 
 
En runda golf spelade vi på Kuantans finaste bana. Oj, vad den var svår, men vackert belägen vid havet!
 Tack Hyatt och Kuantan för den här gången! Tänk vad många fina platser Malaysia har...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0