Sakletare, yoga och Koh Lanta!

 Det börjar närma sig hemfärd och på onsdag kommer Asian Tigers och packar ihop vårt hem. Det innebär att jag åker runt för att hinna köpa ihop de saker vi vill ha med oss hem. Det blir nog en asiatisk touch i vår framtida inredning för att det har något vilsamt över sig
sig. En Buddha i sten blir det alldeles säkert ... Här visar jag Nina, Mica och Bodil de fina "affärerna" i mina trakter.
 På samma gata åkte jag och Susann för att hitta en lämplig kruka till ett träd hon köpt för att ha inomhus. Det blev så fint!
 
En "Mandala" vill jag också gärna ha hemma i Duvbo. De tillverkas i Chang Mai i Thailand, men finns att köpa i Sverige till samma pengar som i Thailand. 
Några fina tavlor från Bali har vi också införskaffat bland annat den här "masterpiecen". 
 
 
 Vi har varit några dagar till Koh Lanta. En timme med flyg till Krabi och sedan en taxiresa på fem timmar (normalt 2 h) p g a att det är lågvatten så den stora färjan går inte. Men väl framme var det glömt. 
Ulli och Peter flyttade till Koh Lanta för två år sedan och nu har de en jättefin villa på Long Beachstranden och en restaurang "Thaimout" en kort strandpromenad hemifrån. På Thaimout var det fullsatt varenda kväll vi var där och förutom god mat spelar och sjunger duktiga Ulli varenda kväll. Så himla mysigt! Jessica och Oscar timade också in så att vi var där samtidigt och vi fick några riktigt härliga dagar tillsammans. 
 
 
Förutom sol, bad och massage började vi med yoga på morgonen på Thaimouts trädäck.
 Svårslagen vy och en mycket skön start på dagen.
 
 En och annan skön långpromenad på stranden blev det förstås också.
 
Fina solnedgångar...
 
 Strawberry Daiquries var vår favoritdryck på Thaimout.
 
 
 Utflykt till Saladan som är den stora staden på ön och där passade vi på att köpa en bananpannkaka med choklad. Mums! Mums!
 En dag hyrde vi en moppe och hann nästan hela ön runt på vår dagsutflykt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Avslutade vår sköna dag med att äta på TripAdvisor nummer ett och maten var himmelsk! 
 Här bodde vi!
 Tänk att om exakt en vecka sätter vi oss på flyget nu och vårt fantastiska äventyr är då över. Det är med mycket blandade känslor vi lämnar Kuala Lumpur...Vår underbara stad sedan 2 1/2 år tillbaka. Jag ser fram emot att träffa alla fina vänner, våra döttrar och familjen, men kylan och mörkret skulle jag klara mig utan. Vi ses snart. Kram på er och jag  är mycket tacksam för de här åren och vårt äventyr. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0