Avsked, hemfärd och Luna Bar!

Tjejerna lämnade oss efter drygt fem underbara veckor tillsammans. Tusen tack för att vi fått rå om er på det här sättet... Intensivt och bara roligt. Solbrända och avstressade lämnade de Kuala Lumpur, men ingen av de ville åka härifrån. När vi körde ut de till flygplatsen säger Amanda "Jag tycker att vi vänder och åker hem". Förstår de så väl för när det gäller snö, kyla och vinter finns det mycket lite som lockar för mig iallafall, men jag ser hur ni postar den ena vykortsbilden efter den andra från ett vackert vinterlandskap i Sverige. Jag kommer att hinna med vinter jag också för den 2 mars bär det iväg hem till Duvbo, Stockholm. Jag känner mig inte alls redo, men det är bara att "bita i det sura äpplet" för går kontraktet ut så gör det... Jag ser dock fram emot att träffa alla goa fina vänner jag har hemmavid. 
Det är mycket som ska ordnas de här sista veckorna. Ceasar ska (förhoppningsvis) följa med hem. Vi gjorde ett rabiestest på honom som sedan skickats till England för kontroll. Vi har löpande tagit alla sprutor på honom så det ska inte vara några problem, men man kan ju aldrig vara helt säker...Några fler tester ska också till. En bild från när Ceasar var liten söt valp.
 
 
Min pärla till bil ska säljas.
 
Vi har också vår fantastiska liveinmaid Grace att tänka på. Vi önskar att vi kan hitta ett nytt hem till henne. Hon har gjort ett fantastiskt jobb och tagit hand om oss, Ceasar, bilen, trädgården m m. Vi har bekostat allt för henne så att hon ska få en framtid och kunna jobba vidare här i Kuala Lumpur. Snälla om någon känner till någon familj som behöver hjälp rekommenderar jag henne varmt. Förra året var jag och byggde hus till 17 mycket fattiga familjer i Phnom Penh, Kambodja. En fantastisk upplevelse, men som tyvärr inte hinns med nu när vi åker hem. Det blir så väldigt personligt när man hjälper människor som man får en relation till och det känns då ännu bättre att ge...iallafall för mig!
 
Amanda passade på att fylla år sin sista dag hos oss och då blir det givetvis tårta och traditionsenlig skattkarta. Lika entusiastisk är hon oavsett ålder tror jag.  
 
Det var ett bra tag sedan vi spelade golf nu, men det ska vi ändra på. Vi spelade en trevlig runda med Susann och Gordon i helgen på Monterez. På 12:e hålet är det ett korthål och en skylt som man inte tror är sann i det här muslimska landet "Some holes are worth getting your balls into"... 
 På kvällen mötte vi upp Ullis, Peter, Susann och Gordon för en drink på mysiga skybaren Luna Bar. Första och enda gången jag varit där (säger lite om hur många ställen det finns här) var på nyårsafton 2012 med Matilda, Amanda och Pippi (Hans låg hemma i influensan den kvällen). Det var en riktig partynight! Den här kvällen öppnade vi baren, men vi stängde den definitivt inte...
 
 
 
 
 
 
 ...utan fortsatte vår kväll med middag på trevliga italienska Zenzero. Det gäller att passa på att hinna med det bästa nu när det bara återstår några helger. Nästa helg har vi en tripp inbokad till Siem Reap i Kambodja och det ser jag verkligen fram emot... Har varit på väg dit länge, men nu ska det äntligen bli av. Vi köpte en Grouponresa dit förra våren för att åka första helgen i oktober, men bolaget hann gå i konkurs...Efter måååånga kontakter och mycket energi fick vi dock igen våra pengar till slut. 
 Appetizers är de minsta, men mycket goda. En riktig aptitretare! 
Desto mer till förrätt som vi delade på...Och kallskuret och ost är ju alltid gott. 
I veckan sitter jag försjunken framför datorn och studierna för att avsluta terminen med en hemtenta. Torsdag ska det vara klart. Trevlig vecka på er och njut av vintern och knarret under skorna! Här skickar jag med ett par väderbilder just nu härifrån ;-) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0